2007-10-11

Internationell utställning Sundsvall 5 oktober

Vi har varit på utställning i Sundsvall. Det var 63 anmälda whippets och det var Per Lundström som dömde. En bra domare tycker jag.

Stella kom till mig på fredag kväll för att hon skulle lära känna mig lite. Det gick jättebra efter att Frodo skällt ut Stella i 20 min och Nemo blev jättekär men Stella tog allt med ro. Jag gick och la mig tidigt efter en turbulent vecka och Tony hade varit bort i Danmark en vecka och kom hem till 3 hundar. Jag hade bäddad en liten bädd till Stella bredvid sängen men vaknade av att hon stod och puffade på min näsa och ville krypa ner i sängen så så fick det bli.

Jag, Stella, Susanne med Dashing och River åkte tidigt lördag morgon mot Sundsvall i dimman men det gick bra. Stella skötte sig jättebra och här är hennes kritik.

Stellas kritik

Ett tilltalande huvud m milt och fint uttryck. Korr bett. Mkt bra front m gott förbröst. Stark länd m utm muskulatur. Bra bredd och lår och hals. Passande benstomme, lätt avfallande i sin topline, visar den bättre i rörelse. Välpresenterad!! 1 oplac.

Dashing och River fick fin kritik även de. Dashing fick en 1:a och River 1:a Hp gamle man, läs mer om deras kritiker på Susannes hemsida www. amazing flash.se.



Det var en jättetrevlig dag, och jag är jättenöjd. Tack lilla Stella du är en jättemysig hund och jag fick tillbaka lite självförtroende vad gäller utställning, tack Annelie för att jag fick låna henne. Nu får vi sikta in oss på nästa år med utställning och LC. Tyvärr har jag inga bilder från utställningen för batteriet var slut i kameran.

No comments: