2008-05-04

Äntligen är LC säsongen igång igen!


Här har vi då äntligen fått våra Licensböcker på Nemo och Frodo, Rosetterna
vann vi i Trödje på klubbmästerskapet i fjol, fina va.

Vi har varit i Krånge på LC träning förra söndagen, fantastiskt roligt. Bra att få en träning innan vi åker till Söderhamn och tävlar lilla Frodo och jag. Sen ska även Annelie med Stella följa med. Stella som äntligen fattat det här med LC, hon sprang ett provlopp?? (heter det så) och sen fick hon springa två godkända träningslopp nu fattas bara licensloppet, hoppas hon får göra det i Söderhamn. Vi ska ställa ut Stella där och även hjälpa till där det behövs. Vi åker som sagt redan på fredag och ska bo på Scandic (det har nog inte undgått någon). Har cykeltränat hundarna de senaste veckorna, 2 gånger i veckan, det tycker de är så kul, de skricker innan vi kommer iväg. Jag cyklar bara med en hund i taget annars har de nog dragit iväg med mig till Skåne tror jag, helt galna är de. Om man går in på våran fina nya hemsida för NN/LC finns det en länk "fotoalbum" från träningen i Krånge. http://www.svvknn.se/index.php. Jag fick träffa flera härliga salukiser och en ny bekantskap Slogin, härliga hundar, det var även väldigt trevligt att träffa alla glada människor som kom dit. Vi fick fika och pratade hund. Hoppas även att det kommer igång här snart också.


Häl äl en liten dullig salukivalp som fick nosa på trasan
när vi var i Krånge.

2 comments:

Maria G said...

Jag kände nog igen Nemo och Mocca! härligt att se bilder på er!

Vardagsfataliteter said...

Googlade på Dvärsätt och hittar hit till din blogg. Trevligt att träffa på en bybo :-)

Lycka till med hundlivet i sommar, håller tummarna för de största rosetterna

Mvh Helen H