2008-06-15

Inoff utställning i Hoverberg, Svenstavik

Ja nu har vi varit på utställning i Hoverberg som anordnades av Bergs Hundklubb, domare var Petra Högberg. Det var en lååååååååååååååååååååååång dag. Kl 9.00 började utställningen, 78 anmälda hundar, 16.30 fick vi komma in i ringen, vi var där redan kl 11.00. Ömsom sol och ömsom regn hela dagen, ca 13 grader varmt.Frodo och var lite less och trött när det var våran tur, men det gick rätt bra ändå. Han fick Hp och BIR med kritiken
Mask huvud med fint uttryck, korr bett, 3,5 år något framsk. skuldra. Skulle önska ngt mer förbröst. Bra över och underlinje. Ngt brant kors. Rör sig ok! Kunde vara ngt öppnare i temperament. Bra päls och färg.

Frodo ville ju inte stå på bordet som vanligt men annars skötte han sig jätte bra. Vi kom två i gruppen. Det var en Borzoi Double Dimond´s Monzun och en saluki Dabka´s Fisichella (en jättefin cremefärgad hane). Frodo kom 2:a i gruppen och salukin gick vidare till BIS finalen där han kom 2:a. Grattis, Grattis säger jag för han var jättefin. BIS vinnare blev en väldigt fin Sibirian Husky.

Sätter in en bild på den vackra salukin

Sen träffade jag två Farmor Selmans valpar. Farmor Selmas Fernando som blev 2: bästa valp, han såg väldigt fin ut. Sen var det en tik Farmor Selman Angel Eyes som jag inte ha se i ringen men hon blev 2:a bland whippettikvalparna slagen av en Caramount valp.

Jag täffade även på Skyborne Ursula som kom på 4:e plas i valpfinalen med sin italienska valp Oliva (om jag inte minns fel).

Jag var hemma halvsju på kvällen så det blev en väldigt lång dag men bra träning är det ju iallafall. Tony och Calle är och spelar fotbollsmatch i Offerdal, hoppas det går bra.

Vi tog en båttur med hundarna, det gillar de verkligen. Nemo trillade i från båten så det blev en ganska kort tur.

No comments: