2010-03-19

Det var länge sedan sist

Ja nu är ju julen slut faktiskt, fast man säger ju att julen varar ända till påska. Det är ju torka på hundfronten den här tiden på året, nu längtar man till LC säsongen. I mitt andra liv har det inte varit direkt torka, jag tror hela tiden - att nu ska det nog bli lugnare, efter jul blir det nog bätttre, pust men nu kanske det blir lugnare. Barnens vintersporter är snart över. Linnéa går ju på konståkning (hon ska vara med i OS har hon sagt innan hon blir 20 år) i sommar ska vi sy konståkningsdressar så vi är redo när hösten kommer. De hade avslutningsuppvisning i måndags. Jättefint. Johan är med i Östersund Biathloon, skidskytte, jättekul men krävs mycket tid och engagemang av oss föräldrar, vi ska vara med och hjälpa till, jag har gjort skrivit ett prov så nu har jag tränarlicens, det är för att det handlar om vapen. Vi ska lära oss säkerhet och hantering runt omkring skjutbanan, hur vi hanterar vapen osv. Vi har gått vallakurser som har varit jättebra, där öppnade sig en helt ny värld. På måndag är det avslutning då ska vi tävla mot barnen i skidskytte, det blir nog stafett. Barnen brukar vinna när vi har tävlat mot de. De har verkligen blivit jätteduktiga under den gångna vintern.

Vi har haft möte med styrelsen för LC Nedre Norra så nu är det stora förberedeleser för sommarens tävlingar. Nu måste jag börja få hundarna i form, det har blivit dålig motion i vinter när det varit så kallt.

No comments: