2010-11-01

Jag har en saluki igen i mitt hus

Tänk att man har blivit med Saluki igen. Whipparna Nemo och Frodo har accepterat
den lille jättebra, fast den lille är lika stor som dem =)

Ja man kan säga att det var tack vare
facebook som Dexter kom till oss. Det gick ju ut en rikslarm om att det var 15 valpar, 15 ??? och 10 vuxna hundar som behövde akut hjälp med nya hem. Jag slängde iväg ett mail direkt
och anmälde mitt intresse. Jag skrev att jag skulle prata med familjen först.

"Skakis" gick jag upp till Tony på affären, - vet du vad jag gjort sa jag, jaha tyckte Tony när jag berättat, big deal liksom. Sedan följde jag ivrigt händelseförloppet via facebook och bloggar hur det gick för valparna.
Jag plockade ut tre stycken som jag tyckte var intressanta. Det var 3:an och 8:an som jag helst ville ha. Annelie Nilsson ville så gärna att jag skulle ta 3:an. Men jag skulle som sagt fundera.

Sen slog förnuftet ner som en bomb i skallen, skulle jag klara 3 hundar, tre barn som tränar aktivt olika sporter, en man och en affär pluss att jag har ett arbete också. Shit, jag ville ju så gärna, men skulle vi fixa det. Långt var det ju också, kunde just inte vara längre
ner i Sverige. Flera erbjöd sin hjälp så att jag skulle få hem valpen, jag hade bara 3 semesterdagar att ta ut, hur skulle jag göra.

Det som fick mig att tippa över och bestämma mig (efter många sömnlösa nätter) var min man som sa att vi har ju kaos redan så lite mer kaos kommer inte att märkas. Tack Tony.

JA! skrev jag på facebook till Annelie Nilsson som var min kontaktperson i det här härliga, tokiga, vilda äventyret. Då började krampen i magen släppa.

Min fantastiska chef som följt det här fixade ledigt utan problem, och Annelie Söderholm erbjöd sig att följa med hon kunde även hämta honom själv till mig, men jag ville följa med förstås.

På tisdag eftermiddag 5 oktober åker vi mot Uppsala, onsdag vid 13-tiden är vi framme, hos Thomas och Lotta i Blentarp. Då finns det två valpar kvar, den jag skulle hämta 3:an och så Dexter, 8:an Hur som haver förstår inte riktigt själv så BYTER? jag valp och åker omtumald hem med Dexter, vi åker till Gävle och sover på Scandic.

Hemma igen med en salukivalp, Ashts på torsdag vid 15-tiden, 210 mil och 48 timmar senare.

Tack Annelie för resesällskapet och Mats hennes man som bokat hotellrum åt oss och Tony min man som stod för bensinen, allt för att vi skulle få hem våran prins.

Sen måste jag säga WOW vilken insats de här människorna gjort som räddade hundarna.
Vi är många lyckliga valp ägare runt i landet som har de här människorna att tacka för våra nya familjemedlemmar.

Min dotter säger varje dag -tänk att vi har fått en så underbar hund mamma.

6 comments:

Sagoruna said...

Och tack för att ni är världens bästa familj till Åttan! Kram till eroch pussar och kramar till lillgubben!!! <3

Anonymous said...

Härligt! Äntligen en saluki igen, och äntligen bilder på underverket! Grattis, och det kommer att gå bra!
Hälsningar från Susanne och gubbsen

Jeanette said...

Så roligt! och så kolossalt vacker han är!!! Kul att allt går bra och det var bra sagt av maken tycker jag: Kaos eller mer Kaos... kvittar liksom :)
När vi kör inlandsvägen mot Kiruna via Östersund i sommar - kommer vi i närheten då? Kanske kan få se underverket live igen?

Ullis said...

Han ser så fin ut Dexter!

Nu får vi leta lämplga tillfällen för licenslopp båda två nästa säsong! Visst är det väl härligt?
Hundkaoset balanserar liksom upp det andra kaoset...

Tina said...

Stort grattis till snygge killen. Jag har nummer 12, Towazdaa, & när jag var nere & hämtade henne så föll jag totalt för Dexter & hade mer än gärna, hmm, kunnat ta med honom med :) men, det räcker kanske med 4 Salukis.

Stort lycka till med Dexter önskar syrran Towa

Anonymous said...

Tack för era kommentarer. Det ska bli kul att börja träna LC med Dexter, det är så sant Ullis att hundkaoset balanserar upp det andra kaoset, bra sagt. Jeanette, vi bor i Östersund kan man säga, 2 mil norr om Östersund mot Årehållet,klart ni ska åka uppöver landet i sommar, hoppas vi kan ses då.

MIA