2009-07-26

Ja vart tog den lilla ljuva sommaren vägen

Ja, ingen som vet, ingen som vet, den har nog flytit ner i någon dagvattenbrunn. Blommorna flyter bort i sina krukor och ogräset frodas och för att inte tala om myggen de verkar trivas som fisken i vattnet.

Det enda som är bra med detta väder är att jag får en hel del gjort inomhus i allafall. Jag har tapetserat sovrummet, städat och fixat sådana där saker som bara ligger och som man puttar undan. Jag skulle egentligen behöva mycket mera tid att fixa undan. Tänk alla lådor jag har efter min pappa som skulle behöva gås igenom eller min receptpärm som svämmar över ja, ja det blir nog flera regniga somrar.


Sätter in lite bilder på min fina Rosentry för att pigga upp.


Någon LC tävling i Norberg blir det inte för min del tråkigt nog då min kära mamma har ramlat och skadat sig rejält, hon har brutit både höft och handled och hon bor ensam, hon har ännu inte kommit hem från sjukhuset, det kommer nog att ta ett tag innan hon blir tillräckligt pigg men vi längtar tills hon blir frisk och lika pigg som förut. Hennes katt längtar nog också efter henne. Men mamma behöver nog en hel del hjälp hemma när hon kommer hem antar jag. Men någon hundvakt blir hon nog aldrig igen till våra tokiga whippar, det skulle jag aldrig våga låta henne vara nu. Benbrotten verkar vara något som förföljer oss just nu.



Som om inte det skulle vara nog så var vi till stugan idag och där hade det varit inbrott, det var varit relativt snälla tjuvar, som inte förstört någonting men det såg ut som om det hade tänkt att komma tillbaka för de hade öppnat alla fönsterhakar så att det skulle vara lätt att komma in igen.De hade även tagit med sig alla nycklarna från nyckelskåpet de till uthuset, båthuset och dasset. De tog med sig mina mattor?? blomkrukor från köksfönstren?? några ljusstakar?? en tavla, lampor en campingdusch bla samt ett luftgevär. Tjuvarna verkar ha letat grundligt för soffan och sängen var utdragen från väggen, de hade även varit på vinden. Det var säkert mera saker borta, vi orkade inte kolla allt ikväll. Tjuvarna verkar haf haft mys vid sjön eftrsom de hade ställt några solstolar där och satt upp ett fiskespö på bryggan. Men nu är alla låsen bytta så de inte tar sig in igen.Vi har ju en hel del saker ute som jag hoppas de låter vara ifred om de kommer igen vilket jag inte hoppas men då blir de förvånade när vi bytt alla lås. Känns inte lika roligt att åka dit själv nu. Skittjuvar!!!

Mer blombilder för att komma ihåg att det är sommar här är det min rosenhäck som är över 2 meter hög, bra insyndsskydd.

Som om inte det skulle räcka som har sonens dator totalhavererat och han har drattat i sjön med mobilen i fickan som han fick i julas, paj, paj, paj. Båda sönerna fick nya äkta Foppatofflor i våras men de har bara en sko kvar vardera??? Det blir havregrynsgröt framöver, iallfa fall för sönerna =) Tonåringar, man blir lite trött ibland.

Och vem äter upp alla mina ostkrokar??


Känns han igen. Tagen på bar gärning. Är det inte barna så är det hundarna.


Här är en liten söt igelkott på besök. Men det håller inte hundarna med om, jäklar vad tokig de blir när det ser igelkottar, då gäller det att borra ner tårna i backen annars blir det åka av. Dum Nemo har ju försökt tugga på en igelkott, det gick inte så bra, han lärde sig ingenting av det för han försöker fortfarande ta igelkottarna dum Nemo.


7 comments:

Anonymous said...

Ha ha, här är det Chirac som lyckats få en chips påse över huvudet. Jädrar vad arg River blev-man får ICKE gå runt med en chipspåse på huvudet...
Susanne

Anonymous said...

USCH,så mycket tråkigt på en gång...men snart kommer nog solen och värmen tillbaks och då ska du se att allt vänder och det känns mycket lättare.Men det är ju tur att vi har våra galna whippar som lättar upp stämmningen.Själv har jag en som inte nöjer sig med små påsar..hon kryper in i fodersäckarna.

Hälsningar / Maidie

Anonymous said...

Ja det verkar var något som whippar gillar, att krypa in i saker som godispåsar, fodersäcker och täcken förståss. Ja det är tur de är som små clowner våra kära vovvar =)Frodo var roligt när han hade påsen över huvudet för han stod blick stilla för om man inte rör sig så syns man inte såg det ut som han tänkte.

Mia

Anonymous said...

Vilken otur du haft i sommar med skador och inbrott och allt. Hade också inbrott för några år sedan och även om de också hos mig var försiktiga och "bara" tog TV, micro och radio, så kändes det väldigt olustigt ett tag. Hoppas resten av sommaren blir lugnare. Mitt lilla yrväder Angel kryper helst ner i matkassen. /Eva

Maria G said...

Shit va trist med tjuvar! Riktigt fräcka jävlar som sätter sig och fiskar i lugn och ro också! Grrr....

Är det Nemo som har satt nosen i påsen? Haha!

Nemo har nog ärvt detta igelkottbeteende av Coralle. Hon blir helt j-a galen när hon ser igelkottar och hon skulle inte heller tveka att begå ett fatalt misstag...

Renata och Mats said...

***Hej!***

Ni verkar för tillfället omgivna av diverse "brott" (ben- som in-)

I fjol vat någon/några som bröt sig in i vår husvagn och tog diverse märkliga saker: alla toalettartiklar, småmynt, pappersrullar, tältspännare och lite annat. Det såg även ut som om de hade sovit över och inte nog med det så kom de tillbaka och då syntes det att de sovet i den! Till saken hör att att husvagnen står parkerad alldeles intill tomten och de vågade ändå smyga sig in 2 gånger, fräcka som attan.

Visst är den hederliga Svenska sommaren underbar? regn, mygg, blåst, regn, knott, storm och en liten försiktig strimma sol (ibland).
varje vecka skriver kvällstidningarna "NU kommer solen tillbaka!" jag undrar: Var då?
Inte här i alla fall och uppenbarligen inte hos er.....

Jag önskar er, trots allt god bättring på alla fronter (väder, föräldrer, hundar, tonåringar mmm)

Sommar?hälsningar Renata

Anonymous said...

Tak for de interessante oplysninger