2009-07-14

LC prov i Söderhamn

Nu har vi återvänt från Söderhamn. Whipparna och Galgo tävlade på måndagen. Det var 76 anmälda whippets men det var 63 som startade. Totalt var det 153 anmälda hundar båda dagarna. Jag åkte ner redan tidigt på söndag för att hjälpa till i cafeterian men det var många som hjälpe till så det var inte så mycket att göra där. Vi grillade tillsammans med resten av Lc gänget på kvällen mellan regnskurarna. Vi skull övernatten på vandrarhemmet, det var u spännande hur hundarna skulle reagera på det. Vi delade rum med ett par från Ö-vik och deras två hundar. Nemo och Frodo sov i min säng hela natten och skötte sig riktigt bra jag kan inte säga att jag sov många minuter, fy vilka sänger, det är ett gammalt militärlogement så ni kan ju tänka er hur sängarna är, sedan var jag orolig vad hundarna skulle hitta på. Inte särskillt utvilade åkte vi till tävlingen halv sju på morgonen, det var en hel del att förberera i cafeterian innan lottningen av heaten. Frodo fick heat 4 och och Nemo heat 5. Nemo fick 77,5 poäng och Frodo 77 poäng i första heatet, så när det var dags för lopp 2 så fick de springa tillsammans. Som tur var fick jag hjälp av Maria JJ att värma upp och gå till starten. Mats Guldenhed fick starta Nemo och jag startade Frodo som var övertaggad som vanligt och nästan slut innan loppet, ni som sett han vet hur han beter sig, oj, oj jag är helt svettig innan jag släppt iväg honom. Totalt så slutade Nemo på 20 plats med 77,5 poäng och Frodo på 31 plats med 76,25 poäng.


Maria JJ sitter och väntar på prisutdelningen med sin vovvar! Hon har lilla Hermia i knät men hon syns inte så bra.


Det var en jättetrevlig dag. Allt flöt på jättebra. Vi kom hem trötta så trötta ca 22.30 på måndag kväll. Jag vet inte vem som var mest trött jag eller hundarna. Det är kul att se så många hundar på samma ställe och träffa folk med samma intresse. En del campar på tävlingarna hela helgen, i år så var det ju utställning i Alfta så många passade på att både ställa ut och tävla LC.

Det som syns i bakgrunden är sågspån. Det var en lång sågspånås, det såg ut som sanddynor i en öken. Den dämpade ljuden bra så det var väldigt lugnt under tävlingarna. Man såg tävlingarna perfekt där uppe på kullarna.


Frodo väntar på prisutdelningen!

1 comment:

Maria G said...

Kanske snart dags att köpa husbil? ;)