2007-07-10

Besök!



Ikväll när jag var i garaget och målade fönster så hörde jag att det krafsade till och tittade ner på golvet då satt det en igelkott och tittade på mig, kanske var det mina gröna tofflor som såg smaskiga ut. Igelkotten blev lika rädd som jag och sprang och gömde sig bakom Linneas gamla leksaksspis, det var inte helt lätt att få ut kotten men till slut spatserade den förnärmad ut ur garaget. Vi har haft en igelkott här de senaste tre åren, kanske är det samma. Jag var rädd att Nemo och Frodo skulle smita ut och få syn på den här lilla varelsen. De har jagat en igelkott förut men när de kom nära och igelkotten spände ut taggarna var de inte så tuffa. Det såg ganska roligt ut. Förra året blev grannan biten i tån när han försökte mota bort den från sitt uterum, tänk när han skulle ringa hälsocentralen....... men först hade den huserat i vårat förråd och hade ingen tanke på att flytta ut. Vi fick fånga den i en fiskehåv för att få ut den. Det är en liten terroristigelkott men väldigt söt. Det är roligt att ha den här, för det är säkert 15 år sedan jag träffde på en sist.

No comments: