2007-07-04

LC 2007-06-30


Nemo som springer för sin LC licens!



Här kommer Frodo!


I lördags var vi i Kluk i Alsen och körde LC. Det var en fantastiskt fin dag. Frodo fick köra ett provlopp själv och ett med en annan hund. Han fattatde galoppen direkt, sprang jättebra. Han skrek frusterat efter trasan. Nemo tog sin LC licens. Äntligen! Nu är vi på gång. Han var jätteduktigt, helt fokuserad på uppgiften. Nu är det lilla Frodo som vi ska få till. De tyckte det var jätteroligt och även jag. Äntligen har jag hundar som vill springa. Mina gamla Salukidamer prövade jag några gånger men de var inte intresserad av att springa efter en dum påse. Skator var roligare. Vi fick lägga ner LC några år tills Nemo och Frodo flyttade in hos oss, de verkar verkligen gilla detta, bättre än utställning.
En liten nakenfis som springer LC!

Smilla från kennel Skyborne tog även hon sin LC licens även Jazz tog sin licens men jag har tyvärr ingen bild på honom. Grattis till alla duktiga hundar.












1 comment:

Maria G said...

Oj, jag trodde först det var en bild på River! Frodo är jättelik sin farfar!
Lycka till med hans LC-licens!